آزمایش زردی نوزاد

آزمایش زردی نوزاد از خدمات سایا طب آزما است که در منزل انجام میشود. در این بیماری پوست و رنچ چشم نوزاد زرد میشود. زیادی بیلی روبین در خون نوزاد باعث میشود که کبد نوزاد نتواند بیلی روبین را دفع کند. چون بیلی روبین یک ماده زرد رنگ است, عدم دفع آن توسط بدن نوزاد باعث زرد شدن پوست و رنگ چشم نوزاد میشود. 

در صورتی که زردی خود به خود در بدن نوزاد از بین نرود, نیاز به درمان نوزاد است. 

بیلی بروبین یک ماده در خون است که همین دلیل اندازه آن توسط آزمایش خون در منزل قابل سنجش است.

آزمایش زردی نوزاد
رزرو نوبت

علائم زردی نوزاد

مهمترین علائم در زردی نوزاد زرد شدن رنگ پوست و سفید شدن چشم است. همانطور که گفتیم افزایش غیر طبیعی بیلی روبین در خون و عدم توانایی کبد نوزاد در دفع این ماده ریشه زردی نوزاد است. علائم زیر نشان دهنده زردی نوزاد است:

  • به مرور پوست نوزاد بیشتر زرد میشود
  • قسمت سفید چشم نوزاد زرد رنگ میشود
  • بیحالی شدید کودک
  • عدم افزایش وزن کودک

زردی نوزاد از روز 2 به بعد تولد نوزاد خود را نشان میدهد. آزمایش زردی نوزاد یکی از مهمترین آزمایش هایی است که حتما باید پس از تولد نوزاد انجام پذیرد. در صورتی که قصد انجام آزمایش زردی نوزاد یا چکاپ کامل کودک را دارید میتوانید همین حالا با ما در سایا طب آزما تماس حاصل نمایید.

سایا طب آزما ارائه دهنده کلیه خدمات آزمایش چکاپ کامل کودکان, چکاپ کامل بانوان و آقایان در منزل است. به دلیل سهولت شما عزیزان این آزمایشات در منزل با هماهنگی قبلی توسط نیروی متخصص سایا طب آزما انجام میپذیرد.

تفسیر آزمایش زردی نوزاد

تفسیر آزمایش زردی نوزاد باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد. در تفسیر آزمایش زردی نوزاد میزان بیلی بروبین در خون از طریق آزمایش خون نوزاد اندازه گیری میشود. با توجه به این میزان پزشک میزان زردی نوزاد را تشخیص میدهد. در مواقعی زردی به خودی خود از بین میرود و در صورت نیاز درمان لازم انجام میپذیرد. 

تفسیر آزمایش زردی نوزاد

درجه زردی نوزاد

وجود مقدار زیادی از بیلی روبین باعث زردی نوزاد میشود. این ماده در خون نوزاد وجود دارد که مقادیر بالای آن برای نوزاد خطرناک است. درجه زردی نوزاد از 1 تا 25 متغیر است. 

درجه زردی نوزاد اگر بالاتر از عدد 10 باشد نشان دهنده ابتلای نوزاد به زردی است. به طور کلی دسته بندی خطر زردی نوزاد به صورت ذیل است:

  • درجه زردی بیشتر از 20 : نوزاد باید در بیمارستان بستری شود
  • درجه زردی بالاتر از 13 : این درجه خطرناک است

در صورت ابتلا به زردی نوزاد هر چه زودتر درمان را آغاز نمایید تا زودتر بهبودی حاصل گردد.

آزمایش زردی نوزاد در منزل

کلیه آزمایشات سایا طب آزما در منزل یا محل درخواستی بیمار انجام میپذیرد. همچنین تست زردی نوزاد نیز در منزل توسط متخصص سایا طب آزما انجام میشود. کلیه مناطق شهر تهران تحت پوشش سرویس آزمایش در منزل سایا طب آزما است. با انجام آزمایش زردی نوزاد در منزل از مزایای زیر برخوردار شوید:

  • عدم رفت و آمد به محیط آلوده آزمایشگاه
  • صرفه جویی در زمان و انرژی 
  • صرفه جویی در هزینه 
  • هزینه مشابه هزینه متعارف آزمایشگاه